2009. február 4., szerda

Platonka blogol


Akkor ezt itt most elkezdem.

Filozófiát tanulunk, későn kezdtük el, nem tartunk sehol, viszont valamivel több, mint három hónap múlva itt az írásbeli, és rá három-négy hétre a szóbeli. Mindehhez hetente egyszer, maximum kétszer tudunk találkozni. Fáradtan, vagyis kedvetlenül. Nem épp ideális. Mert közben a teremtő már mér, méricskél, komplett világokat csinál, és bele szabályokat, kényszereket, lehetőségeket; és nekünk mindebből legalább középszinten valamit utána kellene csinálni.Megteremtette az érettségit, nekünk meg le kellene érettségizni.

Vagyis hát nektek.

Még van kicsike időtök (másfél hét), hogy meggondoljátok magatokat, de hát úgyse fogjátok. Ha már egyszer a többi tantárgyak még hétfejűbbek.

Ezért most gyorsan megnyitom az előkészítőnk blogszekcióját. Hátha még nem teljesen késő.

Ez persze itt, előre szólok, nem olyasféle blog lesz, amit élvezettel ír az ember, irodalmilag, hatásra törve, szavakat cserélgetve. Nem olyan, amihez álomból felkel javítani, mert ortopéd hibát követett el, viszont most megálmodta a tutit. Nem, nem lesz valami topomfasza, mindössze egy szimpla gyalogos blog lesz, tőmondatok Platónról, Heideggerről, bioetikáról. Olvasni se lesz nagyobb élvezet, mint nekem összeirkálni. De talán hasznos lesz, noha a filozófia alapból nem hasznos, maximum érdekes. De ez még az se lesz. Hanem érettségi-segédanyag, na az lesz. Fűrészpor lesz.

Ajánlok is rögtön egy könyvet. Eddig nem ajánlhattam, mert nem tudtam róla. De ma felhívott egy volt egyetemi csoporttársam, akit harminc éve nem láttam, most mégis akart valamit tőlem. Ő az egyetemen maradt, filozófiát oktat a tanszéken, és úgy látszik, ő szervezi újabban a végzős hallgatók gyakorlóiskolai tanítását is. Kérdezte, nem vállalnék-e ilyesmit, mondtam, hogy ezt ügyesen eltalálta. És hogy ne kelljen lefutnunk a győzködős köröket, azt mondtam neki második mondatként, beleharsogtam a telefonba harminc fülhegyezős lászlós tanár karéjában, hogy szakmailag én már max. felmosórongynak vagyok jó; na, ez hatott. Ilyesmire nem lehet semmit mondani. Mit mondhatott volna? Hogy nekünk pont ilyenre van szükségünk? Öt nyelven olvasnak filozófusokat, remek pofák, de humoruk, az egy cseppnyi sincs.

Na viszont elmondta búcsúzóul, hogy van egy tankönyvük. Szoktam tudni, mi van a piacon, de erről nem hallottam, szégyelltem is. Olyasmi könyv kellene, amit már az új érettségi követelményekre dolgoztak ki, közöltem; na ez pont olyan, válaszolta. Sajnos nincs elég ügyesen bevezetve a piacra, sóhajtotta még. Ne szégyelljem, szinte senki sem ismeri.

Elköszöntünk, én pedig délután elmentem az Astoriához, a Pedagógus könyvesboltba, és ott találtam is öt darabot a könyvből, félre is tetettem azonnal, mivel eléggé, aránylag nagyszerű. Holnap meg fogom kérdezni a könyvtárosoktól, nem tudnák-e megvásárolni a könyvtárnak, és akkor kikölcsönözhetnétek, és azzal az A tételeket 80%-ban meg is szereznénk egy helyről, nem kellene nekem velük szarozni.Maradna így is néhány onnan kifelejtett szerző, meg persze a B tételek. Azokhoz meg használnánk ezt a blogot, persze a többihez is.

A könyv paraméterei:

Áron – Jócsák – Kalmár – Kerner:
Filozófia középiskolásoknak
Áron kiadó, 2008
2540,- Ft

Még ne vegyétek meg, várjunk egy pár napot. Majd értesítéssel leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése